28-230 Połaniec, ul. Stefana Czarnieckiego 5
tel. +48 15 8650 633
kontrastWersja dla niedowidzących
rozmiar A- A A+
Przeszukaj stronę w celu odnalesienia szukanej frazy
Biuletyn Informacji Publicznej Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Połańcu

Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna w Połańcu
Zdjęcie budynku
Książki
Pani
previous arrow
next arrow

W środę 16 marca gościliśmy ponownie w Bibliotece siódmoklasistów ze Szkoły Podstawowej, którzy zachęceni poprzednią wizytą wrócili do nas by pograć w gry planszowe. Mamy nadzieję, że złapali bakcyla i fascynacja grami zostanie w nich na długo, może i na zawsze?

Zdjęcie kolorowe, siódmoklasiści grający w gry planszowe w Bibliotece
Zdjęcie kolorowe, siódmoklasiści grający w gry planszowe w Bibliotece
Zdjęcie kolorowe, siódmoklasiści grający w gry planszowe w Bibliotece
Zdjęcie kolorowe, siódmoklasiści grający w gry planszowe w Bibliotece
Zdjęcie kolorowe, siódmoklasiści grający w gry planszowe w Bibliotece
Zdjęcie kolorowe, siódmoklasiści grający w gry planszowe w Bibliotece
Zdjęcie kolorowe, siódmoklasiści grający w gry planszowe w Bibliotece
Zdjęcie kolorowe, siódmoklasiści grający w gry planszowe w Bibliotece

W środę 15 września w naszej bibliotece odbyła się druga część warsztatów kaligraficznych. Poprzednie zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem naszych czytelników, którzy zainspirowani sztuką pięknego pisania prosili o ciąg dalszy. Podobnie jak za pierwszym razem chęć poznania kaligrafii wyrazili czytelnicy w różnym wieku – dzieci, młodzież i osoby dorosłe.

Zdjęcie kolorowe, warsztaty z kaligrafii dla czytelników Biblioteki
Zdjęcie kolorowe, warsztaty z kaligrafii dla czytelników Biblioteki
Zdjęcie kolorowe, warsztaty z kaligrafii dla czytelników Biblioteki
Zdjęcie kolorowe, warsztaty z kaligrafii dla czytelników Biblioteki
Zdjęcie kolorowe, warsztaty z kaligrafii dla czytelników Biblioteki
Zdjęcie kolorowe, warsztaty z kaligrafii dla czytelników Biblioteki
Zdjęcie kolorowe, warsztaty z kaligrafii dla czytelników Biblioteki
Zdjęcie kolorowe, warsztaty z kaligrafii dla czytelników Biblioteki
Zdjęcie kolorowe, warsztaty z kaligrafii dla czytelników Biblioteki
Zdjęcie kolorowe, warsztaty z kaligrafii dla czytelników Biblioteki
Zdjęcie kolorowe, warsztaty z kaligrafii dla czytelników Biblioteki

Drodzy Czytelnicy!
 
W odpowiedzi na Wasze prośby zapraszamy w środę 15 września na godzinę 16.15 na WARSZTATY KALIGRAFII.
Będzie to już drugie spotkanie z kaligrafią w Bibliotece.
Jest nam niezwykle miło, że organizując pierwsze warsztaty trafiliśmy w Wasz gust.
Zapraszamy uczestników pierwszych zajęć (będzie ćwiczony inny krój pisma) jak i nowe osoby, które chcą dopiero poznać zasady pięknego ręcznego pisania.
Warsztaty potrwają około 2 godziny.
 
Uwaga! Ilość miejsc ograniczona. Prosimy o wcześniejsze zapisy na warsztaty w Bibliotece - osobiście, telefonicznie lub mailowo.
Zajęcia przeznaczone dla dzieci od 10 roku życia i osób dorosłych.
 
środa_1.jpg
 
 
ZAPRASZAMY!

„Wakacje z książką w roli głównej” tym razem zostały zorganizowane dla nieco starszych czytelników.

We wtorek 24 sierpnia w ramach cyklicznych wakacyjnych spotkań w naszej Bibliotece odbyły się warsztaty z kaligrafii.

Zdjęcie kolorowe, dłoń z piórem pisząca kaligraficzne znaki na papierze

Kontynuujemy nasze Wakacje z książką w roli głównej.
 
Tym razem mamy propozycję dla nieco starszych dzieci, młodzieży i osób dorosłych - WARSZTATY KALIGRAFII.
 
Kaligrafia (gr. καλλιγραφία od καλὸς 'piękny' i γρᾰ́φειν 'pisać') to sztuka starannego i estetycznego pisania, często również zdobionego artystycznie. Nauka kaligrafii miała kształtować charakter oraz cierpliwość. Kaligrafia była podstawowym przedmiotem w szkołach. Do około 1960 r. była w Polsce przedmiotem nauczania początkowego, mającym na celu doskonalenie pisma odręcznego (źródło: Wikipedia)
 
Osoby, które chciałyby się nauczyć podstaw pięknego pisania zapraszamy we wtorek 24 sierpnia na godzinę 11.
 
Plakat kolorowy zapraszający młodziez i osoby dorosłe na warsztaty z kaligrafii w Bibliotece w ramach akcji Wakacje z książką w roli głównej, 24 sierpnia 2021 rok, godzina 11-13
 
ZAPRASZAMY!

Dawno, dawno temu, za górami, za lasami… A właściwie to nie wiadomo, jak dawno i czy aż tak daleko. Możliwe, że tuż pod naszym nosem w czeluściach pewnej wcale nie średniowiecznej Biblioteki pewien mnich ukrył coś cennego…

Aby odnaleźć wielki skarb, musicie wejść do podziemnego labiryntu, pokonać wiele zagadek i odnaleźć stary manuskrypt. Co to takiego ten manuskrypt? To kartka zapisana ręką mnicha. Zakonnik maczał pióro gęsie w atramencie i skrobał literkę za literką...


Chcecie pokonać przeszkody i odnaleźć skrzynię ze skarbem? A więc zapraszamy! Wejdźcie do gry… Ale ostrzegamy, że robicie to na własną odpowiedzialność. Escape room dostarczy Wam wielkich emocji. Wyjść z zamkniętego pokoju, wydostać się, zanim minie czas! Nerwy, gonitwa myśli, gorączka poszukiwań… Tylko pokonanie szeregu zagadek i wpisanie odpowiednich haseł pozwoli Wam dotrzeć do skarbu. Tym razem nie goni Was czas - ale na przeszkodzie stanie konieczność odnalezienia wielu kluczy.


Jeszcze tylko jedno. Zanim wejdziecie do podziemnego labiryntu pełnego zakurzonych książek oddajmy głos twórcy escape room-u Krzysztofowi Petkowi.
Krzysztof Petek oprócz tego, że tworzy gry internetowe jest także, a raczej przede wszystkim, autorem poczytnych książek przygodowych dla młodzieży, które możecie znaleźć w zbiorach naszej Biblioteki. Jest również zapalonym podróżnikiem, detektywem i surwiwalowcem. Kim jeszcze? Tego możecie dowiedzieć się z filmiku. Zapraszamy do obejrzenia spotkania autorskiego on-line. Zapewniamy, że autor ma do opowiedzenia wiele ciekawych historii ze swojego pełnego przygód życia.

petek2

 

I jeszcze na koniec uwaga! Gra ma dwa warianty: łatwy, z którym z pewnością poradzą sobie dzieci i wymagający - dla bardziej doświadczonych detektywów. Zanim wejdziecie do labiryntu wybierzcie ścieżkę dla siebie.

A teraz nie pozostaje nam już teraz nic innego jak zaprosić Was do gry…Gotowi? Jeśli tak to kliknijcie w obrazek poniżejPowodzenia…. Będzie Wam potrzebne...

manuskrypt

Drodzy Czytelnicy!

Zapraszamy na spotkania z wirtualną i rozszerzoną rzeczywistością! Spotkania są częścią projektu „Z książką w roli głównej – on-line” realizowanego w ramach programu Promocja Czytelnictwa 2020 dofinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

 

Z książką w roli głównej on line

Na początek chcemy Was zabrać na wirtualny spacer po Bibliotece w Połańcu i Filii w Ruszczy. Dzięki wykorzystaniu nowych technologii możecie w każdej chwili, czy to w dzień czy to w nocy, odwiedzić naszą bibliotekę i zajrzeć między regały. Tak, teraz jest to możliwe! Na naszym kanale YouTube zamieściliśmy filmik 360 pozwalający wejść do nas dzięki zastosowaniu wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Filmik można oglądać także z okularami VR. Gwarantujemy wtedy dodatkowe wrażenia. Gorąco zachęcamy! Może znajdziecie dzięki temu jakąś interesującą Was książkę?

Aby wirtualnie pospacerować po naszej Bibliotece wystarczy kliknąć w obrazki poniżej:

spacer połaniec
spacer ruszcza

Ale na tym nie koniec!

Nasza biblioteka dzięki udziałowi w projekcie rozszerzyła swoje zasoby i wzbogaciła się o pakiet magicznych „ożywających” książek. A w jaki sposób książki mogą „ożyć” dowiecie się z kolejnego filmiku, który powstał w naszej Bibliotece. Po wszystkie książki widoczne na nagraniu zapraszamy do Biblioteki w Połańcu i jej Filii w Ruszczy.

Wejdźcie w świat magii już teraz klikając w obrazek!

nobi2

A teraz wisienka na torcie.

Czym tak właściwie jest wirtualna i rozszerzona rzeczywistość i jak się w niej odnaleźć opowie Wam autor filmików i wirtualnej wycieczki - Karol Baranowski – Bibliotekarz Roku 2020:

czym jest

Przez trzy dni (12,13 i 16 września) gościliśmy w Bibliotece naszych przyjaciół z Warsztatu Terapii Zajęciowej w Połańcu, którzy spędzili wolny czas na zabawie z wykorzystaniem tablicy interaktywnej. Był krótki film, gra internetowa podczas której przemierzaliśmy świętokrzyską krainę w poszukiwaniu tajemniczego amuletu oraz rozgrywki w kultowe kółko-krzyżyk. Podróżowaliśmy także palcem po wirtualnej mapie świata i naszego kraju.

Dziękujemy za wizytę i zapraszamy ponownie.

7073907224479798921353575564864652979994624n
7092649722986500937196812804072280840208384n-2
700401167334075837660054360337535763742720n
7090610724903525045331676396015694625898496n
706267733949713912205702438305603123150848n
7053878824465534222514071727487076821106688n
702812373956214644773244653741522146033664n
702547963785377464148653876161139431702528n
7019972623400872596543286040017726750064640n
701408325621582943231189109538172101984256n

 

Bibliotekę w maju opanowały roboty! I to nie po raz pierwszy w historii naszej placówki.

Z okazji Tygodnia Bibliotek w dniach od 21 do 30 maja w Bibliotece w Połańcu i jej Filii w Ruszczy odbywały się zajęcia z robotami Dash i Dot. Przeszło 300 osób, głównie dzieci, ale też i osób dorosłych (w tym uczestników Warsztatu Terapii Zajęciowej w Połańcu), spotkało się z naszymi "pupilami" by dowiedzieć się o podstawach kodowania robotów.

Z okazji Tygodnia Bibliotek nasza Biblioteka w dniach 16 – 17 maja zabrała młodych czytelników do „Zaczarowanej Krainy Legend”.

Podczas spotkania uczniowie ze szkoły podstawowej i uczestnicy klubiku „Biblioludki” wysłuchali legendy „Jak wiedźmy z czartami rozrabiały” Dariusza Kamysa. Opowieść dotyczyła powstania gołoborzy, czyli rumowisk skalnych, z których słyną Góry Świętokrzyskie. Dzieci dowiedziały się także czym właściwie jest legenda i jakie inne podania związane są z naszym regionem.

Wprowadzone w baśniowy nastrój zasiadły do gry planszowej „Zaczarowana kraina”. Planszówka jest tak skonstruowana, że pozwala w formie świetnej zabawy poznać ciekawe miejsca, zabytki, legendy i postacie związane z Ziemią Świętokrzyską. Podczas rozgrywki gracze wędrowali po mniej lub bardziej znanych miejscowościach naszego województwa. Ich zadaniem było zebranie jak największej liczby emeryków (żetonów). Można je było otrzymać między innymi za udzielenie poprawnej odpowiedzi w quizie oraz za wykonanie zadania. Czasem emeryki rozdawał Koziołek Matołek lub znajdowały się one w skrzyni, jeśli gracz stanął akurat na polu ze skarbem z Chęcin. Ten kto na koniec gry uzbierał ich najwięcej stawał się zwycięzcą. Koniec gry wyznaczał Matołek, który odwiedziwszy różne zakątki naszej małej ojczyzny dotarł wreszcie do upragnionego Pacanowa. 

Dzięki udziałowi w zajęciach dzieci dowiedziały się z jakich atrakcji i legend słynie województwo świętokrzyskie. Ponadto Biblioludki, z racji tego, że mogły spędzić w Bibliotece nieco więcej czasu, zrobiły pracę plastyczną przedstawiającą czarownicę na miotle.


Dyskusyjne Kluby Książki
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych