W środę 16 marca gościliśmy ponownie w Bibliotece siódmoklasistów ze Szkoły Podstawowej, którzy zachęceni poprzednią wizytą wrócili do nas by pograć w gry planszowe. Mamy nadzieję, że złapali bakcyla i fascynacja grami zostanie w nich na długo, może i na zawsze?
W środę 15 września w naszej bibliotece odbyła się druga część warsztatów kaligraficznych. Poprzednie zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem naszych czytelników, którzy zainspirowani sztuką pięknego pisania prosili o ciąg dalszy. Podobnie jak za pierwszym razem chęć poznania kaligrafii wyrazili czytelnicy w różnym wieku – dzieci, młodzież i osoby dorosłe.
„Wakacje z książką w roli głównej” tym razem zostały zorganizowane dla nieco starszych czytelników.
We wtorek 24 sierpnia w ramach cyklicznych wakacyjnych spotkań w naszej Bibliotece odbyły się warsztaty z kaligrafii.
Dawno, dawno temu, za górami, za lasami… A właściwie to nie wiadomo, jak dawno i czy aż tak daleko. Możliwe, że tuż pod naszym nosem w czeluściach pewnej wcale nie średniowiecznej Biblioteki pewien mnich ukrył coś cennego…
Aby odnaleźć wielki skarb, musicie wejść do podziemnego labiryntu, pokonać wiele zagadek i odnaleźć stary manuskrypt. Co to takiego ten manuskrypt? To kartka zapisana ręką mnicha. Zakonnik maczał pióro gęsie w atramencie i skrobał literkę za literką...
Chcecie pokonać przeszkody i odnaleźć skrzynię ze skarbem? A więc zapraszamy! Wejdźcie do gry… Ale ostrzegamy, że robicie to na własną odpowiedzialność. Escape room dostarczy Wam wielkich emocji. Wyjść z zamkniętego pokoju, wydostać się, zanim minie czas! Nerwy, gonitwa myśli, gorączka poszukiwań… Tylko pokonanie szeregu zagadek i wpisanie odpowiednich haseł pozwoli Wam dotrzeć do skarbu. Tym razem nie goni Was czas - ale na przeszkodzie stanie konieczność odnalezienia wielu kluczy.
Jeszcze tylko jedno. Zanim wejdziecie do podziemnego labiryntu pełnego zakurzonych książek oddajmy głos twórcy escape room-u Krzysztofowi Petkowi.
Krzysztof Petek oprócz tego, że tworzy gry internetowe jest także, a raczej przede wszystkim, autorem poczytnych książek przygodowych dla młodzieży, które możecie znaleźć w zbiorach naszej Biblioteki. Jest również zapalonym podróżnikiem, detektywem i surwiwalowcem. Kim jeszcze? Tego możecie dowiedzieć się z filmiku. Zapraszamy do obejrzenia spotkania autorskiego on-line. Zapewniamy, że autor ma do opowiedzenia wiele ciekawych historii ze swojego pełnego przygód życia.
I jeszcze na koniec uwaga! Gra ma dwa warianty: łatwy, z którym z pewnością poradzą sobie dzieci i wymagający - dla bardziej doświadczonych detektywów. Zanim wejdziecie do labiryntu wybierzcie ścieżkę dla siebie.
A teraz nie pozostaje nam już teraz nic innego jak zaprosić Was do gry…Gotowi? Jeśli tak to kliknijcie w obrazek poniżej. Powodzenia…. Będzie Wam potrzebne...
Drodzy Czytelnicy!
Zapraszamy na spotkania z wirtualną i rozszerzoną rzeczywistością! Spotkania są częścią projektu „Z książką w roli głównej – on-line” realizowanego w ramach programu Promocja Czytelnictwa 2020 dofinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.
Na początek chcemy Was zabrać na wirtualny spacer po Bibliotece w Połańcu i Filii w Ruszczy. Dzięki wykorzystaniu nowych technologii możecie w każdej chwili, czy to w dzień czy to w nocy, odwiedzić naszą bibliotekę i zajrzeć między regały. Tak, teraz jest to możliwe! Na naszym kanale YouTube zamieściliśmy filmik 360 pozwalający wejść do nas dzięki zastosowaniu wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Filmik można oglądać także z okularami VR. Gwarantujemy wtedy dodatkowe wrażenia. Gorąco zachęcamy! Może znajdziecie dzięki temu jakąś interesującą Was książkę?
Aby wirtualnie pospacerować po naszej Bibliotece wystarczy kliknąć w obrazki poniżej:
Ale na tym nie koniec!
Nasza biblioteka dzięki udziałowi w projekcie rozszerzyła swoje zasoby i wzbogaciła się o pakiet magicznych „ożywających” książek. A w jaki sposób książki mogą „ożyć” dowiecie się z kolejnego filmiku, który powstał w naszej Bibliotece. Po wszystkie książki widoczne na nagraniu zapraszamy do Biblioteki w Połańcu i jej Filii w Ruszczy.
Wejdźcie w świat magii już teraz klikając w obrazek!
A teraz wisienka na torcie.
Czym tak właściwie jest wirtualna i rozszerzona rzeczywistość i jak się w niej odnaleźć opowie Wam autor filmików i wirtualnej wycieczki - Karol Baranowski – Bibliotekarz Roku 2020:
Przez trzy dni (12,13 i 16 września) gościliśmy w Bibliotece naszych przyjaciół z Warsztatu Terapii Zajęciowej w Połańcu, którzy spędzili wolny czas na zabawie z wykorzystaniem tablicy interaktywnej. Był krótki film, gra internetowa podczas której przemierzaliśmy świętokrzyską krainę w poszukiwaniu tajemniczego amuletu oraz rozgrywki w kultowe kółko-krzyżyk. Podróżowaliśmy także palcem po wirtualnej mapie świata i naszego kraju.
Dziękujemy za wizytę i zapraszamy ponownie.
Bibliotekę w maju opanowały roboty! I to nie po raz pierwszy w historii naszej placówki.
Z okazji Tygodnia Bibliotek w dniach od 21 do 30 maja w Bibliotece w Połańcu i jej Filii w Ruszczy odbywały się zajęcia z robotami Dash i Dot. Przeszło 300 osób, głównie dzieci, ale też i osób dorosłych (w tym uczestników Warsztatu Terapii Zajęciowej w Połańcu), spotkało się z naszymi "pupilami" by dowiedzieć się o podstawach kodowania robotów.
Z okazji Tygodnia Bibliotek nasza Biblioteka w dniach 16 – 17 maja zabrała młodych czytelników do „Zaczarowanej Krainy Legend”.
Podczas spotkania uczniowie ze szkoły podstawowej i uczestnicy klubiku „Biblioludki” wysłuchali legendy „Jak wiedźmy z czartami rozrabiały” Dariusza Kamysa. Opowieść dotyczyła powstania gołoborzy, czyli rumowisk skalnych, z których słyną Góry Świętokrzyskie. Dzieci dowiedziały się także czym właściwie jest legenda i jakie inne podania związane są z naszym regionem.
Wprowadzone w baśniowy nastrój zasiadły do gry planszowej „Zaczarowana kraina”. Planszówka jest tak skonstruowana, że pozwala w formie świetnej zabawy poznać ciekawe miejsca, zabytki, legendy i postacie związane z Ziemią Świętokrzyską. Podczas rozgrywki gracze wędrowali po mniej lub bardziej znanych miejscowościach naszego województwa. Ich zadaniem było zebranie jak największej liczby emeryków (żetonów). Można je było otrzymać między innymi za udzielenie poprawnej odpowiedzi w quizie oraz za wykonanie zadania. Czasem emeryki rozdawał Koziołek Matołek lub znajdowały się one w skrzyni, jeśli gracz stanął akurat na polu ze skarbem z Chęcin. Ten kto na koniec gry uzbierał ich najwięcej stawał się zwycięzcą. Koniec gry wyznaczał Matołek, który odwiedziwszy różne zakątki naszej małej ojczyzny dotarł wreszcie do upragnionego Pacanowa.
Dzięki udziałowi w zajęciach dzieci dowiedziały się z jakich atrakcji i legend słynie województwo świętokrzyskie. Ponadto Biblioludki, z racji tego, że mogły spędzić w Bibliotece nieco więcej czasu, zrobiły pracę plastyczną przedstawiającą czarownicę na miotle.