Godziny otwarcia biblioteki
Poniedziałek: 8:00-16:00
Wtorek-piątek: 9:00-17:00
Godziny otwarcia filii
Poniedziałek-Czwartek: 08:00-16:00
Piątek: 9:00-17:00
Adres
Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna
ul. Stefana Czarnieckiego 5
28-230 Połaniec
Jeśli chcesz się dowiedzieć:
Serdecznie zapraszamy do udziału w konferencji pt.: „Empatycznie w Połańcu. Gminna Konferencja pod hasłem "Widzę człowieka", która odbędzie się 2-3 marca 2023 roku w Centrum Kultury i Sztuki w Połańcu.
Celem konferencji jest promowanie postaw empatycznych wobec siebie i innych, a także zwrócenie uwagi na rolę i znaczenie uczuć oraz potrzeb w życiu każdego człowieka. Podczas Konferencji zaprezentowane zostaną sposoby komunikacji oparte na metodzie NVC (Porozumienie Bez Przemocy) Marshalla Rosenberga.
Konferencja stanowi ważny element realizacji idei społecznego promowania empatii oraz pozytywnych postaw, które działają na rzecz poprawy zdrowia i jakości życia.
Organizatorem konferencji jest Referat Organizacyjny, Komunikacji i Spraw Społecznych w Urzędzie Miasta i Gminy w Połańcu. W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu telefonicznego (015) 865 01 15 lub mailowego: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Honorowy patronat nad wydarzeniem objął Burmistrz Miasta i Gminy Połaniec — Jacek Benedykt Nowak.
W PROGRAMIE:
2 marca (czwartek)
godz. 14:30 (Wstęp wolny)
godz. 17:00 (Obowiązują wcześniejsze zapisy. Ograniczona liczba miejsc.)
3 marca (piątek)
godz. 9:00 (Warsztat zamknięty)
Miejsko-Gminna Biblioteka w Połańcu składa podziękowania Bankowi Spółdzielczemu w Połańcu za wsparcie finansowe na zakup gier planszowych. Nowe tytuły gier wzbogaciły ofertę naszej Biblioteki.
Badania pokazują, że planszówki pomagają w rozwoju młodych umysłów. Uczą logicznego myślenia, rozwijają zmysł taktyczny i ukazują zasady działania ekonomii. Okazuje się, że wspólne rozgrywki wzmacniają odpowiedzialność za działania grupowe i sprzyjają integracji międzyludzkiej.
Mamy nadzieję, że zakupione gry będą cieszyć naszych Czytelników.
La Cucaracha - Łap robala! W kuchni jest karaluch! Szybko - kto go złapie?! Rzuć kostką i działaj błyskawicznie użyj sztućców, aby zwabić karalucha do swojej pułapki. Gracz, który złapie karalucha pięć razy, wygrywa! Przeznaczona dla graczy od lat 5.
Triominos - gra logiczna, przypominająca klasyczne domino, niemniej gwarantująca znacznie ciekawszą rozgrywkę. Układane elementy mają kształt równobocznych trójkątów z liczbami w narożnikach. Dostawiając kolejny kamień do już ułożonego układu, musimy zadbać o to, by numery w sąsiadujących narożnikach były takie same. Cyfry na narożnikach ułożonego przez nas elementu to zdobyte przez nas punkty, dlatego warto przemyśleć swoją taktykę i każdy ruch! Proste zasady, ale niebanalna, angażująca gra! Gra od 6 lat.
Dziupla - zbieramy zapasy - świetna gra rodzinna z prostymi zasadami! W gęstym lesie sympatyczne wiewiórki skaczą wesoło po drzewach i bawią się w najlepsze w jesiennych liściach. Zapomniały, że zbliża się zima, a one nadal nie mają zapasów w swoich dziuplach. Wraz ze wschodem słońca wyruszają, aby szybko zapełnić swoje spiżarnie. Czasu jest coraz mniej. Każda wiewiórka musi wykazać się sprytem, spostrzegawczością, aby zdobyć jak najwięcej przysmaków na zimę przed zachodem słońca. Podczas zbiorów napotkają na różne przeszkody i przygody. Wygra wiewiórka, która zbierze jak najwięcej zapasów do swojej dziupli. Przeznaczone dla dzieci powyżej 6 roku życia.
Rummikub - gra rodzinna, specjalna edycja lubianej i znanej gry na całym świecie. Gra rodzinna oparta jest na prostych zasadach, typowych dla popularnego REMIKA. Pozbądź się wszystkich płytek i zawołaj Rummikub zdobywając największą liczbę punktów. Przechytrzysz swoich przeciwników - dzięki chłodnej kalkulacji i odrobinie szczęścia. Pamiętaj, że Joker może ożywić rozgrywkę, lecz gdy pozostaniesz z nim do końca gry, stracisz 30 punktów. Wiek: 7+
Tajemnica zamku - przygodowa gra rodzinna, podczas której śmiałkowie odkrywają kolejne komnaty zamku w poszukiwaniu Księżniczki. Podczas wyprawy gracze mogą spotkać duchy, skrzaty i innych tajemniczych mieszkańców zamczyska... Zwycięzcą zostaje osoba, która jako pierwsza pokona wszystkie smoki i uwolni Księżniczkę. Gra od 7 lat.
Lato z komarami - karciana wersja przebojowej gry planszowej. Gry mieszczą się w małych pudełkach - idealnych do wzięcia na wyjazd, spotkanie ze znajomymi, czy do szkoły. Wiek: 7+
Dzień bobry - nadchodzi zima...a leśne zwierzęta gromadzą jedzenie na długie zimowe dni. Celem graczy jest jak najszybsze zdobycie pięciu przysmaków, tego samego rodzaju. Gra jest prosta i szybka, świetnie się sprawdzi na każdej imprezie. W każdej turze gracz wybiera dwie karty leśnych zwierzaków. Używa ich po kolei. Zwierzaki pozwalają zbierać jedzenie i podbierać je innym graczom. Oczywiście jest też element blefu. Pierwszy gracz, który zbierze pięć identycznych przysmaków, wygrywa. Gra od lat 8.
Kto to zrobił? - dynamiczna i bardzo prosta karcianka, w której liczy się refleks, szybkość reakcji i zapamiętywanie. Cała sprawa dotyczy kupy, którą jakieś zwierzątko zrobiło na środku salonu. Poszukiwania winnego trwają i choć wiesz, że to nie jest sprawka Twojego pupila, jednego możesz być pewien - pozostali gracze z pewnością będą próbowali go obwinić, żeby zrzucić winę ze swoich podopiecznych. Od 6 lat.
Ratuj króliczki! - o nie! Małe króliczki nie potrafią same się wydostać z zalewanej przez deszcz norki. Na szczęście zjawiliście się w samą porę! Rzucaj kostką! Kolor pokazuje, którym wyjściem może uciec królik. Uff! Udało się!. Gra dla dzieci najmłodszych, od 3 lat.
Box Monster - kooperacyjna, rodzinna gra dla dużych i małych graczy. Zwariowany potwór zjada wszystko co mu się nawinie – gumowe kaczki, batoniki, telefony komórkowe i wiele więcej! Oj będzie go bolał brzuszek. Jak temu zaradzić? W grze gracze wcielają się w ekipę ratunkową, która musi w błyskawicznym tempie wyciągnąć z paszczy potwora wszystkie przedmioty pokazane na kartach zdjęć rentgenowskich. Uwaga, można używać tylko rąk. Gra stymuluje zmysł dotyku.
Opisy gier pochodzą ze stron producentów.
Karnawał zakończyłyśmy spotkaniem i dyskusją o książce „Niezwykłe. 366 kobiet, które zmieniły bieg historii” Ailsy Holland, Jo Bell i Tani Hershman.
Publikacja jest owocem projektu OnThisDayShe, który zakładał stworzenie kalendarium wydarzeń z udziałem kobiet. Autorki w ważnym dla kobiety dniu publikowały na Twitterze wpis. Z tych wpisów powstało kalendarium zawierające krótkie informacje o kobietach z różnych epok pominiętych w podręcznikach historii. Są wśród nich artystki, filozofki, psycholożki, działaczki społeczne, awanturniczki i jedna morderczyni. Na kartach tej książki znalazły swoje miejsce też wybitne Polki.
Każda z klubowiczek odnalazła w tej publikacji jakąś postać, która ją zainteresowała i na pewno sięgnie po inne źródła , aby dowiedzieć się o niej więcej.
Jedna z Pań, która przyszła na spotkanie w bluzce z wyszytym na kołnierzyku napisem „Mól książkowy” szerzej omówiła postać Lou Andreas-Salome – pisarki, filozofki i psychoanalityczki. Następnie były luźne rozmowy o obecnej sytuacji kobiet, ich postawie wobec współczesnych wyzwań.