W dniach od 7 października do 4 listopada 2013 r. odbywa się rejestracja uczestniczek i uczestników Wielkiego Turnieju Edukacji Medialnej. Jest to konkurs przygotowany przez Fundację Nowoczesna Polska z myślą o uczniach szkół ponadgimnazjalnych wszystkich typów, którzy chcą sprawdzić swoje umiejętności i praktyczną wiedzę w zakresie tradycyjnych i nowych mediów.
Wielki Turniej Edukacji Medialnej potrwa od listopada 2013 do kwietnia 2014. Będzie składał się z trzech etapów: pierwszy to test on-line (21 listopada), drugi to projekt do samodzielnej realizacji (13 stycznia do 28 lutego 2014), a trzeci to zawody finałowe, które odbędą się w Warszawie (11-12 kwietnia 2014). Nagrodą w zmaganiach będzie atrakcyjna niespodzianka, o którą warto walczyć. Uczestników konkursu zgłaszają opiekunowie, którzy mogą być nauczycielami, bibliotekarzami lub animatorami kultury. Muszą oni wypełnić formularz rejestracyjny, który jest pod adresem: edukacjamedialna.edu.pl/WTEM. Znajdują się tam również informacje o konkursie, regulamin i harmonogram. Zasoby serwisu edukacjamedialna.edu.pl są doskonałą pomocą w przygotowaniu się do zmagań turniejowych. www.nowoczesnapolska.org.pl
Celem konkursu jest propagowanie edukacji medialnej i informacyjnej oraz kształtowanie świadomych użytkowników nowych mediów. Czyli takich, którzy są krytycznymi odbiorcami informacji, którzy rozumieją język mediów. W sposób przemyślany tworzą wizerunek i relacje. Przestrzegają standardów etycznych oraz dbają o swoje bezpieczeństwo w sieci. Świadomi użytkownicy są kreatywni, potrafią tworzyć komunikaty z użyciem nowoczesnych narzędzi, przetwarzać je i prezentować efekty swojej pracy. Dostrzegają i rozumieją również prawne i ekonomiczne aspekty działania mediów.
Fundacji Nowoczesna Polska zależało na stworzeniu atrakcyjnego i wartościowego merytorycznie konkursu, dlatego zaproszono do współpracy instytucje, które propagują i rozwijają edukację medialną w Polsce. Są to Bibliosfera, Collegium Civitas, Centrum Edukacji Obywatelskiej, EBIB, Fundacja Orange, Instytut Kultury Miejskiej, Media DESK, 5 medium i Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej. Partnerem instytucjonalnym jest Narodowy Instytut Audiowizualny.