„Bezpieczny e-konsument” - warsztaty dla dorosłych w ramach obchodów Tygodnia z Internetem 2016
W czwartek, 17 marca, czytelnicy, którzy przyszli na popołudniowe zajęcia do Biblioteki dowiedzieli się jak bezpiecznie zrobić zakupy przez internet. Warsztaty „Bezpieczny e-konsument” zorganizowano w ramach Tygodnia z Internetem 2016, obchodzonego w tym roku w dniach 14-20 marca.
Jak czytamy na oficjalnej stronie akcji: „Tydzień z Internetem (Get Online Week) to doroczna, ogólnoeuropejska kampania, której celem jest zachęcenie jak największej liczby osób do poznania możliwości, jakie daje Internet. Działania polegają na organizowaniu w miejscach oferujących publiczny dostęp do Internetu spotkań prezentujących ciekawe i praktyczne sposoby wykorzystania nowych technologii głównie dla tych, którzy do tej pory z nich nie korzystali.” (http://tydzienzinternetem.pl).
Nasza Biblioteka co roku chętnie włącza się do akcji organizując spotkania i warsztaty dla lokalnej społeczności. W tym roku hasłem przewodnim Tygodnia było: świadome korzystanie z Internetu i bezpieczne zakupy w sieci. Nawiązując do niego w Bibliotece odbyły się warsztaty dla dorosłych „Bezpieczny e-konsument”. Poprowadziły je bibliotekarki przy udziale specjalisty-informatyka pracującego w naszej Bibliotece, który oprócz tego, że czuwał nad sprzętem użytym w trakcie spotkania, to również udzielał zgromadzonym wielu cennych informacji dotyczących świata internetu. Warsztaty przeprowadzono przy użyciu tablicy interaktywnej z laptopem. Wśród uczestników spotkania przeprowadzono quiz wiedzy na temat robienia zakupów w sieci.
Podczas blisko dwugodzinnych warsztatów uczestnicy dowiedzieli się między innymi jak sprawdzić wiarygodność sprzedawcy, legalność sklepu internetowego, w jaki sposób bezpiecznie dokonywać płatności, jak chronić swoje dane i prywatność w sieci, jak ułożyć bezpieczne hasło, czego się wystrzegać robiąc zakupy przez internet oraz jak w pełni korzystać z praw przysługujących osobom kupującym w sieci. W trakcie spotkania prowadzący spotkanie, posiadający doświadczenie w kupowaniu przez internet, opowiedzieli o swoich licznych przygodach z e-sklepami i podzielili się z czytelnikami spostrzeżeniami dotyczących swoich relacji ze sprzedawcami w sieci.